GÖTEBORGS PIANOSKOLA

Skolan grundades 2018 av Lina Maréchal och Johan Ericsson.

Lina har varit pianolärare sedan 2008, hon har studerat i Frankrike och vid Ingesunds- Stockholms- och Göteborgs musikhögskola. Hon är aktiv frilansmusiker som både pianist och organist. Lina har arbetat som pianolärare för alla åldrar och nivåer både som privatlärare och på olika kultursskolor.

Johan är utbildad improvisation- och jazzmusiker vid Göteborgs musikhögskola. Han har arbetat som pianolärare sedan 2008 på bland annat gymanisum, folkuniversitet och olika kulturskolor. Han är en aktiv frilansmusiker i Sverige och utomlands. Johan gör även egna kompositioner i allt från pop och rock till jazz, fusion och balkanmusik.

Efter att ha arbetat som lärare både privat och på olika kulturskolor ville Lina och Johan starta en egen pianoskola. De ville skapa en musikskola där eleven kan utvecklas i en trygg och avslappnad miljö. Elevens intresse, kreativitet och önskemål är viktiga grundpelare i undervisningen.

Lektionerna är enskilda och skräddarsydda efter elevens behov.

Göteborgs Pianoskola erbjuder lektioner i olika genrar allt från pop, jazz och improvisation till klassisk musik.

Björn Johansson

Björn är utbildad vid musikhögskolorna i Stockholm och Göteborg och har arbetat som lärare i cirka 16 och då huvudsakligen med inriktning på noterad musik. Han är också verksam som akompanjatör och repetitör åt sångare och körer.

Johanna Johansson

Johanna har sedan flera år tillbaka haft pianoelever, och hon brinner för att lära ut. Hon har utbildat sig inom jazz, pop, rock & klassiskt på Helsjöns folkhögskola och Billströmska folkhögskola. Idag utbildar sig Johanna till ämneslärare på Högskolan för Scen & Musik i Göteborg. Johanna är även aktiv som frilansmusiker i olika konstellationer.